Tuesday, December 26, 2006

Long Lost Friends Reunion Week

Last Week was the best week ever.......Perjumpaan dengan rakan-rakan lama.....
1st Reunion: Started with a sms from Sab and bla..bla..bla.....kami jumpa di Mid Valley khamis last week. Aku, Sab, Awin and Gore. Osmet semasa di Penang. Dah hampir 3 tahun kami x jumpa after aku ditransfer ke seberang and diorang habis belajar di USM. Cuma Alin, Kak Ruby and Aini yg takder. How i missed them so much. Bila hujung minggu, kami lepak2 di kedai nasi Kandar Kayu dengan berteman segelas teh tarik pada pukul 1 pagi, di dinginkan angin laut malam Padang Kota Lama dan memandu Kelisaku melihat aktiviti malam di Lebuh Campbell ..... I guess my friends, we will have more great experience together, here in KL !

2nd Reunion: I knew this young man, someone from my past. He knew me too, from the way he looked at me. Goshhh......Din. Apa yg hang buat kat sini ? Last year, i bumped to him at Penang. Dia kerja berdekatan dengan officeku di Penang selepas habis Master di USM. Tapi apa yg dia buat di stesen minyak Petronas Simpang? Aku kerja kat sini sebulan lepas, sementara. Tapi kenapa? Aku baru sembuh sakit, sakit yg memaksa aku berenti kerja.

Hahaha.....i'm a bad, bad, bad friend. Lepas aku keluar dari SMTM utk bersekolah di SMTI after PMR, aku dah lost contact dengan bebudak di SMTM. Tidak sengaja atau disengajakan, aku juga lupa.

Dia tdk secerah dulu lagi, mukanya semakin cenkung, senyumnya tidak seriang dulu lagi dan pandangannya padaku bagaikan mengatakan betapa aku bertuah dan dia tidak. My, how can i be so lucky if u think u are not. Jika boleh, aku ingin bersemuka dgn org yg buat hang sakit. Jika aku tahu lebih awal, aku akan membantu semasa sakit. Jika aku tahu, aku akan menemankan hang seperti hang temankan aku dulu. Jika aku tahu, aku akan berikan hang galakkan seperti yg hang buat dulu....Jika aku tahu.....

Maafkan aku sahabat, aku tidak boleh mengubah apa yg telah berlaku. Tapi mulai hari ini, aku berjanji utk sentiasa ada bila-bila masa yang diperlukan.

Gambate Kudasai! Aja! Aja! Fighting.....Insyaallah, everything is going to be alright, once again.

No comments: